Monday, August 22, 2022

RAYA KAMI 2014 - 2022

 Assalammualaikum gais. Okay kali ni aku nak cerita pasal raya. Ala sorry lah aku ni lambett sikit hahaha almaklumlah nak menulis ni kena cari mood. 

Since PKP1.0 3/2020 -  aku rasa macam dah tak raya dah. Masa tu pulak tak tahu pun akan ada virus2 ngeri dan seram macam ni, yang penting time covid tu aku tengah pregnant anak ke-4 (anak ke-3 hidup). 

Semua ni takdir Allah dan kehendakNya. Memang tak pernah terfikir kan kita?

Allahu, masa tu aku dah masuk third trimester, 7m++. Memang tahun 2020 kami plan nak tambah lagi sorang ahli keluarga. Pesediakan fizikal dan mental tu dah ada, cumanya, kami tak pernah sangka akan pantang sendiri untuk anak kali ni, sebab PKP 1.0 haritu memang kawalan ketat dan habis-habisan, even kami nak pergi checkup pun, jalan raya penuh dengan polis2 jaga, yela takut ada yang duk merayau2 masa kes covid tengah menular.

Lilltahitaala je masa bawa anak2 sama untuk ke hospital. Nanti kita sambung borak pasal cerita ni eh? Sebab aku nak simpan cerita ni untuk birthday Aafiyah yang ke-3 nanti :)


Ajom layan gambo raya kami...ehek 










Mana gambo 2022??? hahaha tapi saiyangggggg tak de wei :( adeh.....tak sempat nak bergambo sebab raya 2022 ialah raya panic dan terkejut terkujat semua. Sebab apa dalam kalendar hari lain, tengok bulan hari lain. Makanya raya jela apa adanya....hihik. 

Inshallah kalau ada kesempatan kami akan cuba untuk ambil gambar keluarga tahun ni. Baju raya pun tak sempat pakai lagi nih. 

Okay gais, sampai sini dulu yea. Nanti kita jumpa lagi. Assalammualaikum 





No comments: