Friday, January 25, 2019

Page 1 of 2019

Assalamualaikum.

Inshaallah tahun ni, aku nak aktif balik berblog. Tahun lepas busy dengan anak-anak. sempat post 1 post je untuk 2018 :(

Untuk Januari 2019 ni, Inshaallah, aku akan lebih serius dan yakin untuk menulis kembali. Wish me luck k! hihi

Okay untuk permulaan ni, kita start dengan azam tahun baru. Tahun ni, aku ada 2 aim:

1) Nak wean off Aisyah (4y now)
2) Nak pregnant (doakan baby boy pula yea)

So, now memang work hard untuk no1 tu, wean off Aisyah. Dia almost 4y, secara tepatnya dia 3y 9m.

Harini terciptanya post ni sebab budak bertuah ni lah. Aku rasa tak larat sangat nak susukan 2-2. Fatihah baru 1y3m. so kesian sebenarnya kat dia sebab kongsi susu dengan kakak Aisyah. Tapi apa yang Allah bagi kat kami ni, susu ni sentiasa cukup. Berat Fatihah pun sentiasa naik setiap kali checkup. Tapi tula, cuma aku je ni tak boleh nak koop, badan dah rasa letih sesangat.



Minggu ni, anak-anak sakit serentak. Demam batuk dan sesema, pakej dengan abi dia sekali. Jadinya malam tadi memang aku ni tak tidurlah. Sekejap berpusing susukan Fatihah, da setel Fatihah, pusing susu kan Aisyah pula. gitulah rutin malam-malam ku. Sejak ada Fatihah ni memang aku tidur tengah-tengah antara Aisyah dan Fatihah, sebab senang nak pusing-pusing bila dua-dua nak susu. Hahaha. Tandem tu jangan cakaplah, memang sentiasa bersama anak-anak.



So guy, any tips nak wean off Aisyah?.


Meh aku cerita sikit usaha yang aku dah buat untuk wean off kan Aisyah ni. Harini baru aku yakin dan reda seredanya untuk wean off kan Aisyah. Sebelum ni aku hanya cakap kat mulut je tapi tak pernah buat pun. Lemah kan iman aku :( Sebelum ni, bila malam ke siang ke aku selalu lengah2 kan kalau Aisyah nak susu. Priority memang aku bagi kat Fatihah. Tapi tula hectic-hectic aku ni Allah bagi Fatihah senang sangat nak handle, dia kalau bab susu, dia cuma minta bila perlu je, cuma malam je la dia lama ngempeng. Aisyah ni pula jenis sentiasa nak melekap aje. Letih mak....hahahaha.

Paling penat kalau kena Sholeh kerja shift malam. So aku kena handle anak-anak tu sorang-sorang. Jadi tanak keadaan jadi huru hara, memang aku offer bf kan Aisyah sebab nak elak dia cranky. Tapi kalau Sholeh ada, memang tak berjaya pun aku tak susukan Aisyah, Hihi

Bila malam Aisyah terjaga tu, Sholeh try pujuk, popok, dodoi dia tapi tak jalan. Padahal Aisyah ni rapat dengan abi dia, manja sangat lah sampai aku pun jeles kadang-kadang. Hahaha. Paling worst Aisyah siap nages meleleh-leleh air mata sebab nak susu. Aku ada juga buat dek je time dia nagis sakan tu, tapi hurm rasa lah kena tendang kat punggung aku yang membelakangi dia ni sebab protes si Aisyah tu. End up, Sholeh cakap, "bagi je la yangggg, dia nak susu ni". See, tengok siapa yang tak kuat. Hahaha. Tewas lagi. Gitulah setiap malam.

Doakan aku guys! Doakan aku! Aku serius ni nak wean off kan Aisyah! please help me dan pray for me k!




Jumpa lagi next post!
Bye, Assalamualaikum. :)

No comments: